Η περίοδος της Σαρακοστής και της Μεγάλης Εβδομάδας αποτελούν ακρογωνιαίους λίθους της ορθοδοξίας. Κατά την περίοδο αυτή πολλές ελληνικές οικογένειες νηστεύουν το κρέας, ενώ κατά τη διάρκεια της Μεγάλης Εβδομάδας ένα μεγάλο ποσοστό ανθρώπων επιλέγει να απέχει από τα γαλακτοκομικά προϊόντα και το λάδι.
Μπορούν όμως να νηστέψουν και τα παιδιά; Και εάν ναι από ποια ηλικία;
Η αλήθεια είναι ότι τα παιδιά μπορούν να νηστέψουν μέσα σε λογικά πλαίσια μετά την ηλικία των 5-6 ετών. Η εισαγωγή της χορτοφαγικής δίαιτας για κάποιες ημέρες αποτελεί μία εξαιρετική ευκαιρία να αποτοξινώσουν τον οργανισμό τους από το κρέας και τα παράγωγά του, τα οποία κατά γενική ομολογία υπερκαταναλώνουμε στη σύγχρονη εποχή. Τα μικρά παιδιά δε χρειάζεται να νηστέψουν όλη την περίοδο της Σαρακοστής. Η αντικατάσταση των πρωτεϊνών που προέρχονται από το κρέας με αυτές που προέρχονται από φυτικά προϊόντα, όπως τα όσπρια τα πράσινα λαχανικά επαρκεί για ένα σχετικά μικρό χρονικό διάστημα. Παράλληλα, ο συνδυασμός των φαγητών αυτών με δημητριακά (ρύζι ή μακαρόνια) παρέχει την απαιτούμενη ενέργεια για να μπορούν να παραμένουν δραστήρια και να μην απειλείται η σωματικής τους αύξηση.
Ποιες τροφές μπορεί να καταναλώσουν τα παιδιά μας το Μεγάλο Σάββατο και την Κυριακή του Πάσχα;
Το Πασχαλινό γιορτινό τραπέζι στην Ελλάδα είναι πλούσιο σε διάφορες τροφές που φυσιολογικά δεν περιέχονται στο καθημερινό οικογενειακό διατροφολόγιο. Τα μικρά παιδιά είναι καλό να αποφεύγουν φαγητά τα οποία περιέχουν εντόσθια. Έτσι κι αλλιώς τα περισσότερα θα διαμαρτυρηθούν από μόνα τους ότι δε θέλουν να φάνε τροφές όπως η μαγειρίτσα και το κοκορέτσι που περιέχουν εντόσθια. Σε αυτή την περίπτωση μη τα πιέσετε και προσπαθήστε να βάλετε στο πιάτο τους φαγητά που είναι πιο συνηθισμένα στην καθημερινότητά τους, όπως είναι το αυγό και ένα καθαρό κομμάτι κρέας.
Σε κάθε περίπτωση, μην ξεχνάτε ότι η περίοδος των γιορτών συχνά συνδυάζεται από υπερκατανάλωση φαγητού και γλυκού. Αποφύγετε τις υπερβολές και προσπαθήστε να κρατήσετε το βραδινό τους γεύμα σε φυσιολογικά επίπεδα (ιδίως το βράδυ του Μεγάλου Σαββάτου) καθώς σε διαφορετική περίπτωση θα έχετε να αντιμετωπίσετε τη γκρίνια που συχνά συνοδεύει τη δυσφορία από την υπερδιάταση του στομάχου!
Θηλάζω το μωρό μου: τι επιτρέπεται να φάω και τι όχι κατά την περίοδο της Σαρακοστής και του Πάσχα;
Ο σοφός λαός μας λέει «Ασθενής και οδοιπόρος αμαρτίαν ουκ έχει». Και παρότι η περίοδος του θηλασμού δεν αποτελεί ασθένεια, στο επίπεδο των ενεργειακών απαιτήσεων δε διαφέρει από αυτή. Η θηλάζουσα μητέρα εντάσσεται στην ίδια κατηγορία με τα παιδιά που δεν υπερβαίνουν το 6ο έτος της ηλικίας και δε θα πρέπει σε καμία περίπτωση να νηστεύει. Εάν θηλάζετε θα πρέπει να λαμβάνετε άφθονη ποσότητα πρωτεϊνών και γλυκόζης κατά τη διάρκεια της ημέρας προκειμένου να μπορέσετε να ανταποκριθείτε στις ανάγκες του μωρού σας. Η αποχή από τα γαλακτοκομικά πρέπει να αποφεύγεται καθώς θα σας στερήσει τη σημαντικότερη πηγή ασβεστίου που είναι απαραίτητο για την υγεία των οστών σας κατά τη διάρκεια του θηλασμού.
Από την άλλη πλευρά καλό είναι να αποφύγετε τις τροφές που περιέχουν εντόσθια τις γιορτινές ημέρες της περιόδου αυτής καθώς η γεύση τους περνάει (όπως και των υπολοίπων τροφών) στο μητρικό γάλα και είναι πολύ πιθανό το μωρό σας να αντιδράσει σε αυτή τη δραστική αλλαγή αποφεύγοντας να θηλάσει.

Πηγή : Paidorama.com